Regulamin projektu

Regulamin rekrutacji do akredytowanego projektu

nr 2022-1-PL01-KA121-VET-0000052313
 
Spis treści

Postanowienia ogólne.

Uczestnicy Projektu. 3

Zakres wsparcia. 3

Komisja rekrutacyjna. 4

Zasady rekrutacji uczestników.. 5

Ogłoszenie wyników i procedura odwoławcza. 8

Prawa i obowiązki uczestnika projektu. 9

Zasady rezygnacji z projektu/ skreślenia z listy uczestników.. 11

Postanowienia końcowe. 12

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY. 13

ZGODA RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH. 15

OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA PROJEKTU o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. 16

W związku z wolą przystąpienia do projektu. 16

OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA PROJEKTU.. 18

 

§ 1

Postanowienia ogólne.

1. Niniejszy regulamin określa warunki uczestnictwa i rekrutacji uczestników akredytowanego projektu numer nr 2022-1-PL01-KA121-VET-0000052313
2. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską. 
3. Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny dla uczestnika.
4. Celem głównym projektu jest zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego, wzmocnienie i rozwój kompetencji zawodowych uczniów oraz przygotowanie ich do rea-liów współczesnego rynku pracy. 
W ramach projektu realizowane będą praktyki zawodowe dla uczniów technikum trzech zawodów: 
a) technik hodowca koni;

b) technik agrobiznesu;

c) technik żywienia i usług gastronomicznych i;

6. Praktyki zawodowe dla każdej z grup trwają 12 dni, z czego 10 dni przeznaczonych jest na program merytoryczny praktyk, 2 dni na program kulturowy. W ramach mobilności należy doliczyć jeden dzień przed rozpoczęciem mobilności oraz jeden po jej zakończeniu na transport uczestników do kraju odbywania praktyk oraz powrót. 

7. Praktyki zaplanowane są w następujących terminach:

od 13 do 24 marca 2023r.
od 8 do 19 maja 2023 r.

8. Beneficjentem Projektu jest Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im.  W. Witosa w Mokrzeszowie, Mokrzeszów 111,58-160 Świebodzice zwany dalej Organizacją Wysyłającą lub Szkołą.
 
9. Projekt adresowany jest do uczniów Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. W. Witosa w Mokrzeszowie, Mokrzeszów 111,58-160 Świebodzice, zwanych dalej Uczestnikami. 

10. Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz przeprowadzenie rekrutacji należą do kompetencji organizacji wysyłającej i będą prowadzone prze koordynatora.

11. Informacje na temat projektu zamieszczane są na stronie internetowej: https://zsckrerasmus.blogspot.com

12. W kwestiach nieobjętych niniejszym regulaminem, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.

§ 2

Uczestnicy Projektu.

1. W ramach Projektu wsparciem zostanie objętych 26 uczniów i uczennic kształcących się w kierunkach technik hodowca koni, technik agrobiznesu, technik żywienia i usług gastronomicznych którzy do udziału w Projekcie zostaną zakwalifikowani na podstawie procedury rekrutacyjnej, przeprowadzonej przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez dyrektora Szkoły. 

2. W projekcie uczestniczyć mogą uczniowie pierwszych, drugich, trzecich i czwartych klas ZSCKR w Mokrzeszowie.

3. W ramach Projektu przewidziane są ilościowe limity 26 miejsc dla wszystkich kierunków kształcenia. 

4. Istnieje możliwość zwiększenia/zmniejszenia ilości osób na poszczególnych kierunkach objętych wsparciem w przypadku wystąpienia problemów w rekrutacji, przy za-chowaniu całkowitej liczby 26 uczestników I  mobilności (termin 13-24.03.3023) i II mobilności (termin 8-19.05.2023) 

5. Niniejszy regulamin obowiązuje dla rekrutacji na I i II mobilności w ramach projektu

§ 3

Zakres wsparcia 

1. Czas trwania mobilności, w tym praktyk zawodowych, dla każdego Uczestnika wyniesie 12 dni, w tym: 
a) realizowany program praktyk dla jednego uczestnika wynosi łącznie min.60, max.80 godzin; 
b) praktyki zawodowe realizowane będą w sposób ciągły przez 2 kolejne następujące po sobie tygodnie; 
c) program praktyki zawodowej będzie realizowany przez 5 dni w tygodniu; 
d) czas trwania praktyk uwzględnia przerwy wynikające z przepisów obowiązujących w danym zakładzie pracy; 
e) w ramach mobilności 2 dni (weekend) zostaną wykorzystane na poczet realizacji programu kulturowego. 
2. Uczestnikowi zostanie wyznaczony opiekun praktyk w zakładzie pracy, który będzie czuwał nad prawidłową realizacją praktyki przez uczestnika zgodnie z wcześniejszym opracowanym i skonstruowanym programem mobilności. 
3. W przypadku choroby lub innych nieoczekiwanych zdarzeń losowych uniemożliwiających stawienie się na praktyki, uczestnik ma obowiązek poinformować o tym fakcie, w tym samym dniu, opiekuna oraz koordynatora projektu.
4. Szczegółowe zasady odbywania mobilności zostaną zawarte w umowie pomiędzy Uczestnikiem praktyk a Organizacją wysyłającą.
5. Uczestnik zakwalifikowany do projektu zobowiązany jest przestrzegać zasad i reguł zawartych w porozumieniach, regulaminach i umowach dotyczących niniejszego projektu, niestosowanie się do zasad skutkować może wykluczeniem uczestnika z projektu oraz koniecznością zwrotu poniesionych kosztów. 
§ 4

Komisja rekrutacyjna 

1. Komisja rekrutacyjna rozstrzyga o wszelkich sprawach związanych z rekrutacją. 
2. Do zadań komisji należy ogłoszenie naboru do projektu, zebranie formularzy zgłoszeniowych, stworzenie listy rankingowej oraz listy rezerwowej uczestników, aktualizacja list, przyjmowanie i rozpatrywanie odwołań od decyzji komisji a także udzielanie informacji na temat projektu oraz rekrutacji.
3. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą:
Przewodniczący Komisji – Elwira Podhalicz – koordynator projektu
Członkowie: 
Luiza Kępińska – wicedyrektor; 
Magdalena Kuklińska – nauczyciel j. angielskiego, 
Ewa Mizerska – pedagog szkoły 

4. W kwestiach, spornych decyzję rozstrzygające podejmuję Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej.

§ 5

Zasady rekrutacji uczestników 

1. Szkoła ogłasza rekrutację poprzez zamieszczenie ogłoszenia w przestrzeni publicznej szkoły (strona internetowa szkoły i projektu, FB) i w e-dzienniku
2. Rekrutacja zostanie poprzedzona akcją informacyjną, w czasie której zostaną podane zasady naboru. 
3. Wszyscy uczestnicy będą mieli równy dostęp do wszelkich informacji związanych z projektem. Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji.
4. Rekrutacja prowadzona będzie z uwzględnieniem zasad włączania i różnorodności z myślą o osobach mających mniejsze szanse z powodu barier społecznych, ekonomicznych, kulturowych, religijnych.
5. Rekrutacja prowadzona będzie oddzielnie dla każdej z trzech mobilności w ramach realizowanego projektu.
6. Rekrutacja rozpocznie się 05.01.2023 i potrwa do 19.01.2023
7. Szczegółowe zasady rekrutacji, formularze będą dostępne na stronie internetowej projektu, stronie szkoły oraz w sekretariacie szkoły.
8. W czasie trwania rekrutacji dodatkowych informacji udzielać będzie koordynator projektu 
9. Rekrutacja do projektu będzie się odbywać z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci. Na wybór uczestników nie będzie miało wpływu ich wyznanie, światopogląd, pochodzenie, itp. 
10. Podstawą kwalifikowania osób do realizacji staży w ramach projektu będzie spełnienie następujących warunków złożenie poprawnie wypełnionego i podpisanego przez kandydata formularza rekrutacyjnego. (W przypadku, kiedy kandydat w dniu składania formularza zgłoszeniowego nie ma ukończonych 18 lat, konieczna jest również zgoda rodzica lub opiekuna prawnego); 
11. Chęć udziału w projekcie uczeń zgłasza poprzez złożenie u koordynatora lub w sekretariacie Szkoły Formularza zgłoszeniowego (załącznik nr 1) 
12. W przypadku, gdy uczeń jest osobą niepełnoletnią wymagana jest zgoda rodzica/opiekuna prawnego (załącznik nr 2)
13. Uczeń/ uczennica powinni złożyć również oświadczenie uczestnika o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych stanowiące (załącznik nr 3) niniejszego regulaminu oraz oświadczenie uczestnika projektu stanowiące (załącznik nr 4) 
14. Uczniowie zobowiązują się do podania prawdziwych danych w formularzach zgłoszeniowych. 
15. Kryterium rekrutacyjne podstawowe: 
1) Posiadanie zgody rodziców na wyjazd w przypadku uczniów niepełnoletnich.
2) Złożenie kompletnie wypełnionych dokumentów rekrutacyjnych. 
Ocena: spełnia/ nie spełnia na podstawie formularzy zgłoszeniowych. Osoby niespełniające kryterium podstawowych zostaną odrzucone pod względem formalnym.
16. Osoby z oceną „spełnia” przejdą do dalszego etapu rekrutacji opisanego w pkt. 17.
17. Kryteria szczegółowe: Ocena na podstawie: udziału w projektach Erasmus, średniej ocen ze wszystkich przedmiotów, oceny z języka angielskiego, oceny z zachowania za I półrocze, frekwencji, postawy i zaangażowania w życie szkoły: 

1) Udział w projektach Erasmus +. 
Możliwe do zdobycia punkty będą przyznawane według skali:
Uczeń nie brał udziału w projekcie    - 2 pkt.
Uczeń brał udział w projekcie    - 0 pkt.
2) Średnia ocen ze wszystkich przedmiotów za I półrocze roku szkolnego 2022/2023:
Możliwe do zdobycia punkty będą˛ przyznawane według skali:
średnia ocen  powyżej 4,6 - 5 pkt.
średnia ocen  od 4.0 - 4,5 - 4 pkt.
średnia ocen od  3,5 - 3.9 - 3 pkt.
średnia ocen od  3.1 - 3,49        - 2 pkt.
średnia ocen poniżej 3,0    - 1 pkt.

3) ocena z języka angielskiego I półrocze roku szkolnego 2022/2023.
Możliwe do zdobycia punkty będą˛ przyznawane według skali:
ocena 6 - 5 pkt.
ocena 5 - 4 pkt.
ocena 4 - 3 pkt.
ocena 3 - 2 pkt.
ocena 2 - 1 pkt.

4) Ocena z zachowania za I półrocze roku szkolnego 2022/2023
Możliwe do zdobycia punkty będą˛ przyznawane według skali:
zachowanie wzorowe – 5 pkt.
zachowanie bardzo dobre – 4 pkt.
zachowanie dobre – 3 pkt.
zachowanie poprawne – 2 pkt.
zachowanie nieodpowiednie – 1 pkt.

5) Frekwencja za I półrocze roku szkolnego 2022/2023. 
Możliwe do zdobycia punkty będą˛ przyznawane według skali:
frekwencja 100% -90% -  5 pkt.
frekwencja 89%  -80% -  4 pkt. 
frekwencja 79% -70%,  - 3 pkt.
frekwencja 69% - 60% - 2 pkt.
poniżej 60% - 1 pkt.

6) Postawa, osiągniecia w nauce, reprezentowanie szkoły 
Punktacja: od 0 do 3 pkt. 
Udział w 1-2 aktywnościach             - 1 pkt;
Udział w 3-4 aktywnościach             - 2 pkt;
Udział w 5 i więcej aktywnościach   - 3 pkt;
Jako aktywność rozumie się uczestniczenie w dodatkowych zajęciach, kołach przedmiotowych, uczestnictwo w organizacjach szkolnych, udział w konkursach i olimpiadach itp., reprezentowanie szkoły na zewnątrz
18. Maksymalna ilość punktów jaką może zdobyć Kandydat wynosi 25 pkt. 
Na sumę punktów składa się ocena kryteriów z formularza rekrutacyjnego.

19. Uzyskane punkty zostaną do siebie dodane, suma będzie stanowiła o wyniku rekrutacji. Uczniowie z największą ilością punktów, zostaną zakwalifikowani do projektu i wpisani na listę rankingową, osoby pozostałe zostaną wpisane na listę rezerwową.
20. W sytuacji, gdy uczniowie uzyskają taką sama˛ ilość punktów (ostatnie jedno miejsce na liście rankingowej) to komisja będzie brała pod uwagę § 5. pkt.17 ust. 1, a w następnej kolejności zadecyduje postawa i zaangażowanie ucznia we własny rozwój (udział w olimpiadach i konkursach przedmiotowych, inne działania na rzecz własnego rozwoju.
21. Z przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego sporządzony zostanie protokół.
22. Od oceny komisji przysługuje odwołanie. 
23. Nabory dodatkowe
1) Organizacja wysyłająca dopuszcza możliwość zmiany ilości osób w poszczególnych grupach, jeśli podczas naboru nie zgłoszą się uczniowie z danego kierunku. Wówczas po wyrażeniu zgody przez organizację przyjmującą do projektu mogą zostać zrekrutowani uczniowie z największą ilością punktów, znajdujący się na liście rezerwowej z innego kierunku. 
2) W przypadku ucznia, który w trakcie procesu rekrutacji oraz po ogłoszeniu list rankingowej i rezerwowej dopuści się lekceważenia obowiązków szkolnych, złamie regulaminy obowiązujące w szkole lub rażąco naruszy zasady współżycia społecznego bądź zaistnieje w stosunku do niego konieczność podjęcia szczególnych kroków wychowawczych zostanie wykluczony z udziału w projekcie.
3) W przypadku wycofania się uczestnika lub innych zaistniałych okoliczności (np. niewłaściwe zachowanie, notorycznie opuszczanie zajęć przygotowawczych) przy braku uczniów rezerwowych organizacja wysyłająca ma prawo na każdym etapie do ogłoszenia dodatkowego/ dodatkowych naborów uczestników. 
4) W przypadku ogłoszenia dodatkowego naboru/ naborów pierwszeństwo udziału w projekcie mają kandydaci, którzy zostali już zakwalifikowani do projektu w naborze pierwszym.
5) Nabór dodatkowy może zostać przeprowadzony bez zachowania terminu 14 dni kalendarzowych na przyjmowanie zgłoszeń.
§ 6

Ogłoszenie wyników i procedura odwoławcza

1. Komisja rekrutacyjna poda wyniki rekrutacji po uprzedniej weryfikacji. 
2. Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone 23.01.2023 roku na stronie internetowej projektu, stronie szkoły oraz gablocie z informacjami.
3. Lista rankingowa zostanie opublikowana w kolejności według ilości zdobytych punktów w procedurze rekrutacyjnej (od uczestnika z najwyższą liczbą punktów do uczestnika z najmniejszą ilością zdobytych punktów).
4. Lista rankingowa oraz lista rezerwowa będą uaktualniane na bieżąco. 
5. Zakwalifikowany uczestnik w terminie 5 dni od publikacji listy rankingowej musi potwierdzić swoją chęć udziału w projekcie u Koordynatora Projektu, w przeciwnym razie zostaje on wykreślony z listy zasadniczej a na jego miejsce kwalifikowana jest osoba z listy rezerwowej o najwyższej liczbie punktów uzyskanych w procedurze rekrutacji. 
6. Osoby wpisane na listę rezerwową będą mogły wziąć udział w projekcie w przypadku zwolnienia się w nim miejsca. Dobór do projektu osób z listy rezerwowej będzie następował w kolejności wg ilości uzyskanych punktów.
7. Każdemu kandydatowi ubiegającemu się o udział w projekcie, przysługuje prawo do odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w formie pisemnej, w terminie 3 dni od dnia ogłoszenia oficjalnej listy zakwalifikowanych uczestników. Odwołanie należy złożyć do Komisji Odwoławczej z uzasadnieniem kwestionowanej decyzji.
8. W skład Komisji Odwoławczej wchodzi: koordynator projektu, dyrektor i wicedyrektor
9. Komisja Odwoławcza ma obowiązek rozpatrzenia każdego odwołania w ciągu trzech dni i w przypadku decyzji pozytywnej – zmiany wyników rekrutacji oraz aktualizacji listy zakwalifikowanych uczestników oraz listy rezerwowych.
10. Decyzje podjęte przez Komisję Odwoławczą są ostateczne.

§ 7

Prawa i obowiązki uczestnika projektu

1. Uczniowie, którzy zostaną zakwalifikowani do projektu będą zobowiązani do: 
- aktywnego uczestniczenia we wszystkich działaniach projektowych,
- udziału w przygotowaniu językowym oraz pedagogiczno – kulturowym (zajęcia odbywać się będą w blokach kilkugodzinnych po zajęciach lub w dni wolne od zajęć dydaktycznych),
- uczestnictwa w spotkaniach organizacyjnych przed mobilnością, w trakcie oraz po jej zakończeniu,
- posiadania ważnego dokumentu tożsamości podczas zagranicznego pobytu (dowodu lub paszportu) oraz wyrobionej Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego,
- wypełniania obowiązku uczestnictwa w praktykach zawodowych zgodnie z programem (w tym prowadzenie dzienniczka praktyk) oraz nienagannego za-chowania podczas zagranicznej mobilności (w tym podczas wycieczek kulturowych), a także w trakcie pozostałych działań projektowych,
- przestrzegania zasad bezpieczeństwa i stosowania się do poleceń opiekunów i osób nadzorujących praktyki oraz przestrzegania zakazu spożywania alkoholu/narkotyków,
- dokumentowania udziału w mobilności za pomocą zdjęć, filmów oraz wspólne przygotowanie materiałów upowszechniających rezultaty projektu,
- dzielenia się doświadczeniami nabytymi podczas praktyk na Dniach Erasmusa, Dniach Otwartych Szkoły oraz w trakcie spotkań ze społecznością szkolną,
-  wszelkich działań na rzecz promocji projektu i upowszechnianiu jego rezultatów oraz ewaluacji, wskazanych przez Dyrektora szkoły lub koordynatora projektu,
- wypełniania ankiet ewaluacyjnych i raportów uczestnika w Beneficiary Mo-dule.
- informowania koordynatora projektu o wszystkich zdarzeniach mogących za-kłócić dalszy jego udział w projekcie.
2. Uczniowie, którzy zostaną zakwalifikowani do projektu mają prawo do: 
- otrzymania wsparcia językowo-kulturowo-pedagogicznego,
- ubezpieczenia OC i NNW, dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego,
- podczas mobilności: zakwaterowania, wyżywienia, wycieczek kulturowych, biletów na komunikację miejską, kieszonkowe oraz ubrań roboczych,
- wsparcia i mentoringu ze strony organizacji wysyłającej i przyjmującej,
- otrzymania certyfikatów uczestnictwa, w tym Europass Mobilność.
3. Udział w projekcie jest bezpłatny dla uczestników.

§ 8

Zasady rezygnacji z projektu/ skreślenia z listy uczestników

1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku, gdy:
- uczestnik postanowi zrezygnować z udziału w projekcie, w ciągu 5 dni od daty otrzymania informacji o zakwalifikowaniu go do udziału w projekcie. Na powstałe w ten sposób wolne miejsce zostanie zakwalifikowana osoba z listy rezerwowej.
- uczestnik, który rozpocznie udział w projekcie, może zrezygnować tylko w wyniku ważnych zdarzeń losowych, siły wyższej (np. choroby). Jest on wówczas zobowiązany do przedstawienia dokumentu potwierdzającego brak możliwości udziału w projekcie (np. zaświadczenie lekarskie). Organizacja wysyłająca musi być zawiadomiona w terminie do 3 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji.
2. W przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana także przez rodzi-ca/opiekuna prawnego.
3. Uczestnik projektu może zostać skreślony z listy w następujących przypadkach:
- naruszenie przez Uczestnika postanowień regulaminu,
- rażącego naruszenia porządku i bezpieczeństwa podczas projektu,
- nieuprawnionej nieobecności podczas praktyk i zajęć.
4. W przypadku, gdy uczeń w sposób rażący złamie regulamin w czasie pobytu za gra-nicą (np. spożywanie alkoholu i środków odurzających, oddalanie się z miejsca pobytu bez wiedzy opiekunów, nieprzestrzeganie poleceń opiekunów, kradzież, naruszenie nietykalności osobistej innych osób itp.), może być usunięty z praktyk w trybie natychmiastowym. Rodzice zostaną o tym powiadomieni telefonicznie i zobowiązani do zabrania ucznia do kraju. Koszty związane z przerwaniem praktyk (zwrot całko-witych kosztów dofinansowania) ponoszą rodzice ucznia. Za ewentualne umyślne szkody, zniszczenie mienia należącego do osób trzecich odpowiedzialność materialną ponoszą uczestnicy oraz ich rodzice/opiekunowie prawni.
5. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie z przyczyn nieuzasadnionych (w szczególności przy braku osoby rezerwowej) uczestnik może zostać obciążony kosztami poniesionymi przez organizację wysyłającą, związanymi z organizacją praktyk, które nie będą mogły być odzyskane: koszty przygotowania, ubezpieczenia, rezerwacji biletów, opłat związanych z utrzymaniem ucznia i organizacją mobilności itp.
6. W przypadku rezygnacji lub skreślenia z listy Uczestnik zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych materiałów.
§ 9

Postanowienia końcowe 

1. Uczestnik projektu ma prawo zgłaszać realizatorowi projektu swoje uwagi i opinie dotyczące przeprowadzonych działań, w tym oceniać celowość i przydatność wsparcia oraz sposób jego realizacji. 
2. Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą. 
3. Nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją projektu sprawował będzie Koordynator Projektu Elwira Podhalicz
4. W przypadkach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzję podejmuje Koordynator Projektu z ramienia organizacji wysyłającej w porozumieniu z Komisją Rekrutacyjną. 
5. Regulamin obowiązuje w okresie trwania projektu.

Mokrzeszów, 04.01.2023
Sporządził: Zatwierdził: 
Elwira Podhalicz               Joanna Miłobóg
podpis koordynatora podpis dyrektora szkoły 
 
 
 
 
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzisiaj skończyliśmy naszą przygodę i praktyki w słonecznej Grecji - to był nasz ostatni dzień!

Pierwszy dzień praktyk